MENU
 

Waarvoor naar WOT?

U weet zelf vaak het beste wat goed is voor uzelf of uw gezin. En komt u er niet uit, dan zoekt u informatie, advies of hulp bij uw familie, buren, vrienden of kennissen. Maar soms weten zij het ook niet of is een situatie te ingewikkeld. Dan kunt u naar het WOT in uw eigen wijk. Het WOT ondersteunt bij het vinden van een oplossing. Bijvoorbeeld met vragen over geldzaken, relaties, opvoeden, opgroeien, inkomen, (jeugd)zorg, voorzieningen, activiteiten of vrijwilligerswerk. Het WOT is voor bewoners van 0 tot 100. Samen zoeken we naar een oplossing voor uw vraag.
Hieronder staan een aantal vragen die vaker worden gesteld. Zo kunt u alvast zelf aan de slag.

 
 
  • Ik red het niet om mijn huishouden op orde te houden, kan ik huishoudelijke hulp krijgen?

    U kunt telefonisch contact opnemen met het WOT. In elk WOT is een medewerker met kennis van de WMO die samen met u kan kijken of u voor hulp in aanmerking komt. Deze medewerker neemt contact met u op om een afspraak te maken.

  • Waar kan ik terecht voor aanpassingen in mijn huis?

    U kunt telefonisch contact opnemen met het WOT. In elk wijkteam is een medewerker van ROGplus die samen met u kan kijken voor welke aanvullende ondersteuning u in aanmerking komt. Deze medewerker neemt contact met u op om een afspraak te maken. Let op: algemeen gebruikelijke voorzieningen, denk aan hendel kranen, handgrepen en toiletverhogers, dient u zelf te realiseren.

  • Vervoer: vervoer op maat / scootmobielen etc.

    U kunt telefonisch contact opnemen met het WOT. In elk wijkteam is een medewerker van ROGplus die samen met u kan kijken voor welke aanvullende ondersteuning u in aanmerking komt.U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met ROGplus via www.rogplus.nl/Client/Ondersteuning/Vervoer

  • PGB: Ik wil een PGB.

    U kunt telefonisch contact opnemen met het WOT. In elk WOT is een medewerker met kennis van de Wmo die samen met u kan kijken naar de mogelijkheden van een persoonsgebonden budget (pgb). De WMO medewerker neemt contact met u op voor afspraak. Er wordt dan ook gekeken welke aanbieder de hulp kan bieden. Dit kan een zorginstelling zijn, maar ook uw partner of een familielid (dit is goedkoper).  Er wordt dan beoordeeld of deze aanbieder van hulp geschikt is en de hoogte van de pgb wordt voor u vastgesteld.